Mobiele telefonie

Voor zakelijke mobiele abonnementen, die gebruik maken van de meest betrouwbare mobiele netwerken van Nederland moet je bij Dynamic Telecom & IT zijn.
In samenwerking met Youfone, KPN en Odido bieden wij een oplossing om mobiel voordeliger te bellen. Hiermee is maximale kwaliteit geborgd, tegen een zeer uitdagende prijs. Daarnaast heb je Dynamic Telecom & IT als servicepartner. Hiermee weet je zeker dat je de service krijgt die je wenst…

Youfone
ODIDO
Youfone
AbonnementPrijs per maand vanaf
Mobiel 0 MB-0 min€ 8,00
Mobiel Onbeperkt min met 2GB€ 13,00
Mobiel Onbeperkt min met 4GB€ 15,00
Mobiel Onbeperkt min met 8GB€ 17,00
Mobiel Onbeperkt min met 15GB€ 19,00
Mobiel Onbeperkt min met 25GB€ 21,00
Mobiel Onbeperkt min met Onbeperkt data€ 27,00

Voordelen Youfone

  • Altijd een passend abonnement doordat we werken met verschillende proposities.
  • Bundels te gebruiken in de EU.
    Bij Onbeperkt data geldt 25GB in de EU.
  • Bij iedere databundel kan een Data SIM worden besteld.
  • Data delen tussen mobiel abonnement met hetzelfde datategoed en bijbehorende Data SIM tot een maximum van 100GB per individueel abonnement.
  • Voorspelbare maandelijkse kosten door alle afkoopmogelijkheden.
  • Verschillende abonnementen te combineren binnen 1 bedrijf.
  • Lokaal aanspreekpunt.
  • Optioneel: Abonnement vanaf dag 1 maandelijks opzegbaar.
AbonnementPrijs per maand vanaf
Mobiel 0 MB-Onbeperkt min/sms€ 17,44
Mobiel Onbeperkt min met 1GB€ 23,09
Mobiel Onbeperkt min met 2GB€ 26,68
Mobiel Onbeperkt min met 5GB€ 30,00
Mobiel Onbeperkt min met 10GB€ 38,43
Mobiel Onbeperkt min met 12GB€ 36,94
Mobiel Onbeperkt min met Onbeperkt data€ 42,50
* Mobiel Onbeperkt min met 100GB€ 99,27

Indien er naast een mobiel abonnement van KPN ook een internetverbinding van KPN via ons wordt afgenomen, krijg je op de data van het mobiel abonnement een verdubbelaar.

Voordelen KPN

  • Altijd een passend abonnement doordat we werken met verschillende proposities.
  • Bundels te gebruiken in de EU.
    Bij Onbeperkt data geldt 25GB in de EU.
  • Bij iedere databundel kan een Data SIM worden besteld.
  • Data delen tussen mobiel abonnement met hetzelfde datategoed en bijbehorende Data SIM.
  • Voorspelbare maandelijkse kosten door alle afkoopmogelijkheden.
  • Verschillende abonnementen te combineren binnen 1 bedrijf.
  • Lokaal aanspreekpunt.
  • Abonnement vanaf dag 1 maandelijks opzegbaar.

* Een abonnement met 100GB data biedt onbeperkt bellen en sms binnen Nederland, EU, VS en Canada en vanuit Nederland naar EU, VS en Canada. En 100 GB data binnen Nederland, EU, VS en Canada. Dit abonnement is niet te combineren met een Data SIM.

ODIDO
AbonnementPrijs per maand vanaf
Mobiel 0 MB-Onbeperkt min/sms€ 12,00
Mobiel Onbeperkt min met 1GB€ 13,00
Mobiel Onbeperkt min met 3GB€ 15,00
Mobiel Onbeperkt min met 9GB€ 19,00
Mobiel Onbeperkt min met 16GB€ 22,00
Mobiel Onbeperkt min met Onbeperkt data€ 27,00

Voordelen ODIDO

ODIDO is een samenvoeging van T-Mobile en Tele2 Mobiel. Zonder aankondiging is deze naamsverandering doorgevoerd. Sinds het ontstaan van ODIDO ervaren gebruikers administratieve en netwerkproblemen.
Ons advies is daarom om te kiezen voor een abonnement van Youfone of KPN. De landelijke dekking van deze netwerken is bovendien beter zijn dan van ODIDO.
Mocht je toch gebruik willen maken van ODIDO dan zijn dit de voordelen:

  • Bundels te gebruiken in de EU en de VS, tenzij anders aangegeven.
  • Voorspelbare maandelijkse kosten door alle afkoopmogelijkheden.
  • Verschillende abonnementen te combineren binnen 1 bedrijf.
  • Lokaal aanspreekpunt.
  • Flexibele looptijd.

Tips & Tricks KPN

Voor het doorschakelen van de mobiele telefoon ben je afhankelijk of je belt over 3G of 4G.

Bellen over 3G
Doorschakelen bij geen gehoor **61*[tel.nr.]#[groene beltoets]
Doorschakelen bij geen bereik **62*[tel.nr.]#[groene beltoets]
Doorschakelen bij in gesprek **67*[tel.nr.]#[groene beltoets]
Doorschakelen direct **21*[tel.nr.]#[groene beltoets]
Alle doorschakelingen uitzetten ##002#[groene beltoets]

Bellen over 4G
Bij geen gehoor: *61*[tel.nr.][groene beltoets]
Bij geen bereik: *62*[tel.nr.][groene beltoets]
Bij in gesprek: *67*[tel.nr.][groene beltoets]
Direct: *21*[tel.nr.][groene beltoets]
Direct uitzetten: #21[groene beltoets]
Overige uitzetten: ##002[groene beltoets]

Voicemail is het antwoordapparaat op jouw mobiele telefoon. Wanneer je niet opneemt, wordt de beller na 20 seconden automatisch doorgeschakeld naar jouw Voicemail. Bij een nieuw ingesproken bericht ontvangt je direct een notificatie per sms.

Welkomstboodschap

De eerste keer dat je naar Voicemail (1233) belt, kan je jouw voicemail instellen. Een onderdeel hiervan is de welkomstboodschap. Met jouw eigen welkomstboodschap sta je de bellers te woord als je niet kunt opnemen. Je kunt meerdere boodschappen opnemen, voor verschillende situaties.

 

Voicemailberichten beluisteren

Bel 1233 om jouw berichten automatisch af te spelen. Jouw berichten blijven een week bewaard, zodat je ze kunt afluisteren wanneer het jou uitkomt. Bij het afluisteren kun je de volgende opties gebruiken met de toetsen van jouw telefoon:voicemailopties

Jouw Voicemail kun je ook vanaf een vast toestel in of buiten Nederland beluisteren. Met jouw toegangscode kun je inloggen op jouw Voicemail en alle berichten beluisteren.
Bel vanaf een vast toestel 06-12 00 12 33
Toets jouw mobiele nummer in
Toets jouw toegangscode in
Je kunt nu jouw voicemailberichten beluisteren

Voicemail aan- of uitzetten

VoiceMail uitzetten
Bel gratis 12339 (vanaf jouw mobiele telefoon) om jouw voicemail uit te zetten. Je krijgt de melding dat voicemail binnen enkele minuten is uitgezet.
Voicemail aanzetten
Bel gratis 12331 (vanaf jouw mobiele telefoon) om jouw voicemail aan te zetten. Je krijgt de melding dat voicemail binnen enkele minuten wordt aangezet.
Afwezigheidsmelding Voicemail aan- of uitzetten
Bel 1233 (vanaf jouw mobiele telefoon) om afwezigheidsmelding van jouw Voicemail aan- of uit te zetten.

Voicemail in het buitenland

Voicemail mobiel buitenland is beveiligd met een toegangscode. Om toegang te krijgen tot jouw mailbox vanuit het buitenland moet je jouw persoonlijke toegangscode intoetsen. Deze extra beveiliging is bedoeld om misbruik door anderen te voorkomen. Jouw toegangscode heb je ingesteld tijdens de eerste keer dat je naar jouw Voicemail belde en bestaat uit minimaal 4 en maximaal 10 cijfers.

Toegangscode aanvragen
Als je vanuit het buitenland Voicemail belt (1233 of +31 6 12001233) wordt om een toegangscode gevraagd. Heb je de toegangscode nog niet of bent je het vergeten, dan kan je het volgende doen:
Bel met Voicemail
Er wordt om jouw toegangscode gevraagd
Toets alleen # om jouw toegangscode per sms aan te vragen
Je ontvangt jouw toegangscode per sms

Tarieven voicemail

Het ontvangen van voicemailberichten is altijd gratis, ook in het buitenland. Dit geldt ook voor de sms-berichten die je ontvangt ter bevestiging dat je een nieuw of onbeluisterd voicemailbericht hebt ontvangen. Voor het beluisteren van jouw voicemail betaal je het standaard geldende tarief van jouw mobiele abonnement.

Bent je in het buitenland en wilt je jouw voicemailberichten beluisteren, dan betaal je het internationale tarief voor uitgaande gesprekken. Het tarief staat als volgt op jouw specificatie: (00)31 653 + 10 cijfers van het mobiele nummer. Soms wordt het nummer 06-53 13 13 17 op de gespecificeerde telefoonrekening vermeld. Dit is de notificatie van een voicemailbericht.

Met een Mobiel Groepsgesprek of wisselgesprek kun je met meerdere mensen tegelijkertijd bellen.

Wisselgesprek aanzetten doe je door *43# in te toetsen of via je telefoon instellingen. Daarna kun je gebruikmaken van wisselgesprekken en groepsgesprekken.

  • De deelnemers aan een Mobiel Groepsgesprek kunnen een wisselgesprek aannemen. Zij verlaten dan tijdelijk het Mobiele Groepsgesprek.
  • De organisator van een Mobiel Groepsgesprek kan geen wisselgesprek aannemen.
  • Je kunt wisselgesprek later altijd weer uitzetten via je telefoon instellingen. Wisselgesprek kost niets. Je betaalt alleen het normale gesprekstarief voor gesprekken die je zelf opzet.

Werkt wisselgesprek nog niet dan moet 3G worden uitgezet.

Apple 3G uitschakelen:

Instellingen => Mobiel netwerk => Optie mobiel data => Gesprekken en data => 3G.

Nu nogmaals *43# en dan 4G weer aanzetten.

Android 3G uitschakelen:

Instellingen => Verbindingen => Mobiele netwerken => Netwerkmodus => alleen 3G.

Nu nogmaals *43# en dan 4G/3G/2G (automatisch kiezen) weer selecteren.

Roaming is het gebruik maken van een buitenlands netwerk, bijvoorbeeld om te bellen, sms’en of internetten. U betaalt dan extra om gebruik te kunnen maken van het netwerk van een buitenlandse provider. Deze extra bedragen worden roamingtarieven genoemd. U kunt gelukkig een stuk voordeliger roamen door te kiezen voor een bel- of internetbundel voor in het buitenland.

Roaming aan- of uitzetten

Indien je roaming uit hebt staan, kun je geen gebruik maken van mobiel internet. Ook niet als je een internetbundel hebt aangeschaft. Uiteraard kun je dan wel gewoon gebruik maken van WiFi.

Internet/dataroaming uitschakelen op iPhone:
Ga naar Instellingen
Ga naar Mobiel netwerk
Zorg dat Dataroaming uit staat
Zet EU-internet uit

Internet/dataroaming uitschakelen op Android:
Ga naar Instellingen
Ga naar Draadloos en Netwerk
Ga naar Mobiel Netwerk
Zorg dat het vinkje achter ‘Gegevensroaming’ is uit gevinkt

APN instelling

Krijg je na het instellen van roaming nog steeds geen verbinding met internet in het buitenland? Pas dan de APN-instelling aan in jouw mobiele telefoon. Deze instelling vind je onder instellingen en (mobiel) netwerken en dient ingesteld te worden op internet of portalmmm.nl.

Gebruik je data only met vast IP adres, dan is de juiste APN ADVANCEDINTERNET.

Tips!

Binnen de EU betaal je, zolang je binnen de NL en EU bundel blijft, niet extra voor internet en bellen naar Nederlandse nummers. Buiten de EU kunnen deze kosten nog steeds flink oplopen. Zorg dat je op de hoogte bent van de kosten op je vakantiebestemming, of zet roaming uit en gebruik WiFi waar dit beschikbaar is.

Zorg dat je mobiele telefoon enkel apps update wanneer je verbonden bent met WiFi.

Stel per app in of deze gebruik mag maken van mobiele data.

Wil je een betere en snellere ervaring met jouw mobiele telefoon? Profiteer dan optimaal van jouw toestel met onze Toestel Tips.

Batterij en Oplader

Om de duur van de batterij te verlengen kan je het volgende doen:
  • Zet het beeldscherm minder fel.
  • Schakel Bluetooth uit wanneer deze niet nodig is.
  • Probeer minder vaak te synchroniseren.

Laad het toestel pas op wanneer deze bijna helemaal leeg is en gebruik hierbij altijd de originele lader. Een andere oplader past wellicht op de telefoon, maar kan de batterijduur en/of oplaadtijd negatief beïnvloeden.

Ontvangst en Snelheid

Er zijn locaties en situaties waar jouw toestel het signaal van buitenaf niet goed kan ontvangen. Bijvoorbeeld in hoge gebouwen, liften, parkeergarages en tunnels, of gebouwen met speciale coatings op de ramen. Jouw toestel ontvangt een beter signaal wanneer je dichter bij het raam gaat staan of gebruikt maakt van een Wi-Fi netwerk.
Heb je toegang tot een Wi-Fi netwerk thuis of op het werk? Dan kan je ook mobiel internetten via deze draadloze verbinding. Het dataverkeer van jouw mobiel verloopt dan via deze Wi-Fi verbinding, terwijl jouw mobiele toestel optimaal bereikbaar blijft voor gesprekken via het mobiele netwerk.
Door jouw mobiel wekelijks opnieuw op te starten, wordt het interne geheugen automatisch geschoond en de instellingen vernieuwd.
Vaak blijven applicaties en overige toepassingen op de achtergrond actief en willen steeds automatisch verbinden met het netwerk. Sluit applicaties en toepassingen na gebruik helemaal af.

Updates

Fabrikanten brengen regelmatig updates uit om eventuele fouten te herstellen, nieuwe functionaliteiten toe te voegen en het toestel beter en sneller te laten werken. Toch blijken veel mobiele toestellen nog een verouderde versie te gebruiken met een mindere kwaliteit tot gevolg. Check daarom regelmatig of er nieuwe updates zijn. De wijze van downloaden of installeren kan per toestel en leverancier verschillen. Raadpleeg daarvoor de handleiding of de website van de toestelfabrikant.

Het kan gebeuren dat je met jouw mobiel na het installeren van een app problemen ervaart. Bijvoorbeeld dat het toestel zichzelf spontaan blijft in- en uitschakelen of dat bepaalde toepassingen niet meer (als voorheen) werken. Ervaar je problemen nadat je een app hebt geïnstalleerd? Verwijder de app en check of er een geüpdate versie van de app beschikbaar is. Is deze er niet, wacht dan liever tot de update beschikbaar is. Zorg hoe dan ook dat uw apps altijd met de laatste update werken. App-ontwikkelaars brengen regelmatig updates uit om eventuele fouten en onvolkomenheden te herstellen en nieuwe functionaliteiten toe te voegen. Na het installeren van de updates werken zowel de apps als uw toestel zelfs beter en sneller.

Richard Bron

Specialist Mobiele abonnementen

Meer weten?

Wil je meer informatie over onze mobiele abonnementen of een zakelijk mobiel abonnement afsluiten?