Webbeheer HIP

HANDLEIDING

Billing
Via een webbrowser kunt u eenvoudig de instellingen van uw telefooncentrale wijzigen. Zo kunt u eenvoudig gebruikers, belgroepen, keuzemenu en telefoontoestellen configureren en wijzigen.

Na inloggen in de portal kunt u de volgende gegevens zien/wijzigen:

  • Gespreksdetails – CDR totalen of gespreksdetails inzien
  • Facturen – factuurarchief
  • Telefoon – telefooninstellingen (indien van toepassing)
  • Telefooncentrale – Instellingen telefooncentrale (indien van toepassing)
  • Mobiel – lijst van abonnementen met algemene mobiele instellingen, limieten en blokkeren
  • Instellingen – algemene instellingen
  • Gebruikers – het inzien en beheren van gebruikers
  • Mijn gegevens – het beheren van uw eigen account.

Vraag bij de medewerker van Dynamic Telecom uw gebruikersnaam en wachtwoord op en login op de Billingportal.

Webbeheer Stap 1
In dit scherm kunt u kiezen voor Gespreksdetails, Facturen, Telefooncentrale, Mobiel, Instellingen en Gebruikers.

Webbeheer Stap 2

  1. Kies Totalen als u het totaal van de gesprekskosten wilt zien of kies details als u een specificatie wilt zien van de nummers die gebeld zijn met de kosten.
  2. Selecteer de juiste periode van hetgeen u wilt zien en kies zoeken.

Hierin vindt u een overzicht van de facturen. Aan de rechterzijde kunt u op het PDF-logo klikken om de facturen te openen.
Hierin ziet u een overzicht van de mobiele abonnement en het verbruik.
Aan de rechterzijde kunt u kiezen voor blokkeren. De volgende keuzes zijn mogelijk:

  • SIM-kaart blokkeren.
  • Blokkeren nummerherkenning.
  • Blokkeren betaalde servicenummers excl. 0900.
  • Blokkeren niet NL-nummers en roaming.
  • Blokkeren bellen niet NL-nummers.
  • Blokkeren uitgaande gesprekken.
  • Blokkeren uitgaande gesprekken in het buitenland.
  • Blokkeren binnenkomende gesprekken in het buitenland.
  • Blokkeren data roaming.
  • SMS waarschuwing Mobiel Internet EU.
  • SMS data roaming limiet.

Ontvang een e-mail bericht als het verbruik gedurende de factuurperiode een bepaalde ingestelde limiet overschrijdt. Bij een leeg invulveld of bij de waarde 0 wordt er geen limiet ingesteld.
Een lijst van alle gebruikers die in kunnen loggen in de Billingportal. Kies nieuwe gebruiker als u een gebruiker wilt toevoegen. Vul vervolgens de Account informatie en Gebruiker informatie in.


Telefooncentrale beheer

Algemeen

Hierin wordt de bedrijfsnaam en het bedrijfsnummer weergegeven.
 Telefooncentrale weergave
U kunt blokkades activeren, zodat er niet gebeld kan worden naar betaalde service nummers.

 Telefooncentrale blokkeren
In het tijdschema kunnen de openingstijden worden aangegeven. In het vakantieschema kunnen de vakanties en gesloten uren worden aangegeven.

  Telefooncentrale schema
In de nachtschakeling wordt aan gegeven wat er gebeurt wanneer er gebeld wordt volgens het ingevoerde tijd- en vakantieschema.

 Telefooncentrale nachtschakeling
Wanneer er een toestel rinkelt in uw groep kunt u met uw toestel het gesprekl naar uw toehalen door *98 in te toetsen en de hoorn op te pakken. U kunt hier verschillende groepen configureren door + in te toesten een groepsnaam aan te maken en toe te voegen. In de groep kunt u de juiste toestellen toewijzen.
 Oproepovername
In het telefoonboek kunt u nieuwe contacten toevoegen of een telefoonboek importeren met een lijst contacten door een csv-bestand te selecteren met daarin per regel een naam en nummer gescheiden door een puntkomma.

 Telefoonboek
Hier kunt u verschillende afdelingen maken (b.v. Directie, Sales, etc.) die u vervolgens aan de gebruikers kunt toekennen. Mocht u meerdere telefoonnummers hebben dan belt het toestel uit met het nummer dat is toegekend aan de afdeling.
 Afdelingen 
Gebruikers met een geldig e-mailadres ontvangen een mail waarmee het wachtwoord ingesteld kan worden.
 Wachtwoord

Keuzemenu

Geef het keuzemenu een naam en extensie.

 Keuzemenu algemeen
Hierin wordt aangegeven welke actie er volgt als men een bepaalde toets indrukt tijdens de uren van het tijdschema.

 Keuzemenu onder werktijd
Hierin wordt aangegeven welke actie er volgt als men een bepaalde toets indrukt tijdens de uren van het vakantieschema.

 Keuzemenu buiten werktijd

Belgroep

Geef de belgroep een naam, telefoonnummer en/of extensie. Kies bij gesprekverdeling de manier van overgaan.

 Belgroep algemeen
Selecteer de agenten en wijs deze toe aan de groep.

 Belgroep Agenten
Wat gebeurt er met een gesprek als een agent aan de telefoon is?
Na hoeveel keer overgaan of hoeveel seconde moet een gesprek worden doorgeschakeld en waar naartoe?

 Belgroep geavanceerd

Gebruikers

Hiermee kan een toestel geconfigureerd worden aan een gebruiker.

 Gebruiker
Het toestel kan op verschillende manieren worden doorgeschakeld. Hierbij kan worden aangegeven waar de doorschakeling naar toe moet.

 Gebruikers doorschakelen
Indien er gebruik gemaakt wordt van de HIPPER kan deze hier actief gemaakt worden, zodat de mobiel gaat meerinkelen als er op het vaste nummer gebeld wordt.

 Anywhere

bel ons: 070-2050000

Wat vinden onze klanten?

  • Speakers Academy +

    Speakers Academy "Snel en betrouwbaar telefoneren is een beleving." website: speakersacademy.com Lees verder
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Systeembeheer