HIPIN

HIPIN desktop integratie koppelt jouw Windows computer aan jouw telefoon. Dat betekent dat je gesprekken kunt bedienen vanaf jouw scherm met jouw muis en dat je telefooninstellingen kunt wijzigen met HIPIN.

Tevens maakt HIPIN het mogelijk om gebruik te maken van contacten en telefoonnummers die binnen applicaties (zoals Microsoft Outlook en vele andere CRM applicaties) en webpagina’s beschikbaar zijn. HIPIN kan nummers bellen, maar ook contactinformatie tonen als  je een oproep ontvangt.

Installatie HIPIN

Vraag bij Dynamic Telecom & IT jouw gebruikersnaam en wachtwoord op.

Download de software door op deze link te klikken.

Configuratie HIPIN

Vul jouw gebruikersnaam en wachtwoord in die je van ons heeft ontvangen.

HIPIN Inlog

Kies aan de linkerzijde Bellen en vink Klembord bellen en Bellen vanuit applicatie aan. Zet onderin de minimale en maximale lengte op 10.

HIPIN bellen
Klik op HIPIN kies. Hiermee kan je jouw telefoon koppelen aan de browser die je gebruikt.

HIPIN behandelaar

Om HIPIN aan Outlook te koppelen ga je als volgt te werk:

HIPIN Outlook

Als je er niet uit komt neem dan contact met ons op.

Hieronder vind u een overzicht van de minimale systeemvereisten:
1.8 GHz Pentium-class processor
2 GB geheugen
1 GB vrije ruimte op de harde schijf
internet verbinding
toetsenbord en muis

Ondersteunde Microsoft Office Outlook versies:
Microsoft Office 2000 t/m 2013
Office 365

Ondersteunde Operation Systems:
Windows Server 2003, 2008, 2008 R2, 2012, 2012 R2
Windows Vista (32/64bit)
Windows 7 (32/64bit)
Windows 8 (Desktop Mode)

Ondersteunde Citrix / Windows Terminals Application Virtualization OS:
Windows Server 2008 incl. R2 (32/64bit)
Windows Server 2012 incl. R2

Handleiding HIPIN

Wanneer je met je rechtermuisknop op het icoon van Hipin klikt, kan je bovenin kiezen voor Toolbar.

Vervolgens verschijnt onderstaand menu.

Aan de rechterzijde van de Toolbar kan je bepalen of je de Toolbar wilt:

  • sluiten.
  • vastzetten bovenin je scherm.
  • verslepen met je muis.

Bellen

Als je op de knop bellen klikt, kan je een telefoonnummer invoeren en wanneer je op het groene vinkje klikt, gaat je toestel rinkelen. Als je opneemt, wordt het nummer gebeld wat je hebt ingevoerd.

Beschikbaarheid

Wanneer jij een onderdeel bent van een Call Center (Wachtrij) dan kan je jouw status bepalen onder het kopje beschikbaarheid. Klik hiervoor op de knop beschikbaarheid en bepaal jouw status.

Wachtrijen

Wanneer je een onderdeel bent van één of meerdere Call Centers (Wachtrijen) en je klikt op de knop Wachtrijen dan krijg je een lijst met de Wachtrijen waarop jij bent aangemeld. Staat er een vinkje onder deelnemen dan ben jij actief in dit Call Center. Door het vinkje aan of uit te zetten kan je bepalen of je wel of geen onderdeel wilt zijn van het betreffende Call Center. Uiteraard moet je wel beschikbaar staan om oproepen binnen te krijgen.

Als je een nummer van een contactpersoon op papier hebt staan, kan je deze natuurlijk intypen op jouw toestel en bellen. Met HIPIN kan je deze echter ook opslaan en een volgende keer dat je deze persoon wilt bellen, kan je deze gemakkelijker terugvinden.

Je kunt ook met de rechtermuisknop klikken op het HIPIN pictogram en dan het nummer invoeren in het tekstvak ondernaan. Als je een verkeerd nummer intypt, kan je deze corrigeren door middel van backspace.
HIPIN nummer

Een derde alternatief is om het nummer te gaan typen in het Telefoon-scherm; HIPIN zal dan automatisch omschakelen naar het ‘Bellen’ scherm. Druk op Enter als je het nummer hebt ingevoerd en dit nummer wilt bellen.
HIPIN telefoon

Vaak worden telefoonnummers opgeslagen op een PC, voornamelijk in applicaties voor contactbeheer. Het verschilt echter veel hoe nummers worden weergegeven. HIPIN heeft een functionaliteit waarmee je kunt bellen vanuit andere applicaties. De eerste en meest gemakkelijke is Klembord bellen.

Klembord bellen

Wanneer je iets kopieert dat op een telefoonnummer lijkt, dan zal door een pop-up gevraagd worden of je het nummer wilt bellen.

Het Bel-scherm verschijnt wanneer je belt of gebeld wordt.
gespreksbeheer

Zoals je kunt zien, kan je via het Telefoon-venster op verschillende manieren acties ondernemen op een actief gesprek.

Je kunt het belscherm gebruiken om het gesprek door te verbinden naar een andere extensie of gebruiker. Om dit te doen moet je verbinding hebben met het gesprek (aan het bellen of in de wacht). Wanneer je verbonden bent, lijkt het lijstje met mogelijke acties op die in bovenstaand screenshot. Om een gesprek door te verbinden klik je op Ruggespraak of Doorverbinden.

Als je hebt gebeld met HIPIN, staat het gesprek in jouw gespreksgeschiedenis. Klik in het algemene menu op de gespreksgeschiedenis-knop. Je krijgt dan een lijst van jouw gevoerde gesprekken in omgekeerde datum-volgorde. Als je de beller in deze lijst heeft gevonden, klik je op het telefoonnummer om deze persoon direct te bellen.

Als een persoon een van de laatste tien personen is die je hebt gesproken, staat deze in de lijst onder Recente oproepen. Je vindt Recente oproepen in het algemene menu of in het Bellen-scherm. Let op: deze recent gebelde nummers zijn opgeslagen op jouw PC en niet op de server.
HIPIN geschiedenis

Belinstellingen zoals Niets storen, Altijd doorschakelen, vertraagd doorschakelen, Kantoor op Afstand en Anywhere kunnen via HIPIN ingeschakeld en geconfigureerd worden.

HIPIN belinstellingen

Om functies zoals Altijd Doorschakelen of Niet storen in te schakelen kan dit gedaan worden door met een rechtermuis op het groene bolletje te klikken en vervolgens naar de optie ‘functies’te gaan. Hier kun je de functies Altijd Doorschakelen inschakelen en het gewenste telefoonnummer opgeven waar naartoe moet worden doorgeschakeld en op het moment als de functie is ingeschakeld kan het via dezelfde manier ook weer uitgeschakeld worden.

Tevens kan de functie Niet Storen ook ingeschakeld worden via de optie Functies.

Als je navigeert door belinstellingen te kiezen, kom je in een scherm waar je kunt kiezen uit Doorschakelen, Niet Storen / Nummerweergave blokkeren, Op kantoor, Niet op kantoor, Bezet, Niet beschikbaar.

HIPIN functies

Doorschakelen

Bij het tabblad Doorschakelen kunnen de volgende opties worden geconfigureerd:

  • Altijd doorschakelen
  • Doorschakelen bij bezet
  • Vertraagd doorschakelen
  • Doorschakelen bij onbereikbaar

Hier kan ieder gewenste telefoonnummer ingevuld worden.

In het beschikbaarheidsscherm wordt de status weerrgegeven van collega’s: Je ziet wie er belt en zelfs met wie. Daarnaast biedt het beschikbaarheidsscherm alle basisfuncties voor een receptiepost.

HIPIN beschikbaar
HIPIN beschikbaarheid

 

Wil jij:

Belangrijke trends en ontwikkelingen op ICT-gebied

ICT-bespaartips voor ondernemers
Leuke nieuwtjes

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

    Junior van der Spek

    ICT-specialist

    Hans de Wit

    ICT-specialist

    Richard Bron

    ICT-specialist

    Heb je vragen?